Hej!
I dagens inlägg bjuder jag på en liten rapport.
Det är inte så många sidor men desto mer tänkvärt innehåll.
Jag förlorade nyligen ca. 2750kr på det som jag beskriver i rapporten.
En liten prioriteringsmiss och tusenlappar gÃ¥r upp i rök. 🙂
Det tar bara nÃ¥gra minuter att ögna igenom den men jag kan lova dig att du kommer att börja fundera efterÃ¥t…
Här är den:
högerklicka och välj ”spara mÃ¥l som…”
Vi hörs!
Jesper
Jesper Linden Consulting
PS. Glöm inte lägga din kommentar nedan efter att du läst rapporten.

Trevlig rapport! Det är alldeles sant att man bör fokusera på det man är bra på och låta någon annan sköta resten. Det kan iofs från början innan det rullar på vara svårt (ekonomsikt) att lämna bort allt.
Sedan jag började få råd med att lämna bort allt har jag också gjort det. Mycket bekvämt och samtidigt har jag kunnat fokusera på min kärnverksamhet.
Hej Jesper!
Tack för bra och inspirerande läsning 🙂
Jag tror största anledningen till att många väljer att göra jobbet själva istället för att betala någon annan är osäkerheten. Man ställer sig kanske frågorna:
Kommer jag att lyckas med detta?
Om jag betalar för en bit av verksamheten, hur går det då med de andra 10 bitarna?
Kommer jag någonsin att komma i hamn och tjäna pengar eller fasta på halva vägen med massa kostnader i bagaget?
Då känns det förmodligen tryggare att göra allt själv och betala så lite som möjligt. Då behöver man inte ligga sömnlös på nätterna och gräma sig över alla pengar man spenderat men utan resultat!
Bara en tanke…
Mvh Emelie
*LOL*
Visst är det så att ofta sitter någon och sliter sitt hår i många timmar för att få något att fungera.
även jag börjar se pÃ¥ ”outsourcing” mer och mer, trots att jag har en bakgrund som webbutvecklare och nätverkstekniker, och med allt vad det innebär.
Min tid börjar bli för dyrbar för att sitta och ödsla pÃ¥ ”lÃ¥nga installationer” av programvara m.m. istället för att fokusera pÃ¥ businessen.
I rapporten skriver du skriver om en billig webshop för 9500:- vilken är det? Jag har en kund som ev. skulle vara intresserad
Mycket bra läsning! Jag skaffade bl.a en redovisningsassistent det första jag gjorde även om min ekonomi är knapp. Jag visste att jag gör ett STORT misstag om jag tar den biten själv. Jag var pÃ¥ en ekonomikurs och lärde mig grunderna bara för att ha koll men jag kände ändÃ¥ att en assistent är högst nödvändigt. Jag har även fÃ¥tt hjälp med mycket annat som jag inte behärskar. Visst har det kostat men oj vad fort det har gÃ¥tt och det har blivit sÃ¥ bra 🙂
🙂 Inte dÃ¥ligt Jesper!
Utmärkt rapport, men jag har redan tagit den vägen 🙂
Det som man inte kan eller har tid att göra fÃ¥r man se till att andra gör, om fakturan har den rätta siffran 😉
Det var en trevlig läsning och visst är det så att man oftast försöker att själv lösa problemen än att begära hjälp från någon, speciellt i början när man just börjat sin verksamhet och inte har så mycket pengar.
Du har Rätt Igen Jesper Man måste betala för att
lyckas.
P.L
Tack, Tack, och åter Tack!!
Du slår huvudet rätt på spiken.
Jag håller på att starta upp en ny verksamhet och började med att gå med i din utbildning
”30-dagar”.
Upptäckte snart att min tid inte räckte till så det blev stop.
SÃ¥ kom Du med ett nytt erbjudande ”Flygaren” där ni Ã¥tog Er att sätta upp webbplatsen pÃ¥ webhotell. Bra tänkte jag och kastade mig över det direkt.
Efter två timmar hade jag kommit igång och äntligen fått upp ett första utkast till en hemsida.
Nu var det ju det där med att få den proffsig. Det blev stopp igen. Ville inte lägga mer egen tid att utan bestämde mig för att söka hjälp.
Så Jesper om Du läser detta och vill hjälpa till så skriv ett mejl, så skall jag förklara vad jag vill. Åter tack för din rapport, den styrker mina tankar.
Hälsningar
Kenneth
Ja, det är precis vad vi fÃ¥tt fokusera pÃ¥ i vÃ¥ra projekt, det att tänka pÃ¥ kärnverksamheten, visst kan det vara lockande att försöka fixa allt själv, glida ut lite för att minimera kostnaderna men som du säger, det ska vara proffsigt oxÃ¥ för att företaget ska utge förtroende redan vid första anblicken ” det finns sällan ett andra försök att göra ett första bra intryck”
//Carina
Hej Jesper. Läste ditt inlägg och hÃ¥ller helt med dig. Det är en av faktorerna som jag ofta fÃ¥r ta upp med mina klienter och primärt de som är nyföretagare, men även ibland de som hÃ¥llit pÃ¥ ett tag. Men visst, samtidigt är den stora utmaningen att fÃ¥ den initialt oftast knapra ekonomin att gÃ¥ ihop med detta, men givetvis applÃ¥derar jag även ditt delsvar pÃ¥ detta, att man gärna shoppar loss pÃ¥ andra saker. Visst har det väl hänt alla att man har svÃ¥rt att fÃ¥ det att gÃ¥ ihop, men man gÃ¥r ändÃ¥ och shoppar nÃ¥got som man bara ”mÃ¥ste” ha.
För övrigt hoppas jag att allt är väl med dig.
Sköt om dig
Hälsar
Christer Holm
Ja visst kan det vara så, internet går mot seriösare tid. Där tillit är kanske viktigare än någonsin, där finns vinnarna idag, det är bara gå till en själv, när jag handlar man brukar syna bolagen med lupp innan man handlar via pricerunner m.m. Visst har jag upptäckt, att man måste betala för komma någonstans, men oftast tänker man fan om man förlorar.
Hej Jesper,
En lättläst och inspirerande rapport som ger anledning till reflexion.
Hälsningar
Gunnar Pettersson
Tjena Jesper
Klockren och läsvärd rapport! Bedriver man webshop seriöst fÃ¥r inte sidan se ut som ngt hemmabygge med design frÃ¥n 1999 😉
Hej!
Jag håller med Jesper i det som han har skrivit och gjort likadant, tills jag ändrade mitt tankesätt och tog hjälp av någon som kan designa Webbsidor.
Mycket bättre att sk ”proffs” kan ta hand om mina önskemÃ¥l, dÃ¥ kan jag göra det som jag är bra pÃ¥.
I slutänden har vi igen pengarna.
Det är ju också så att marknadsföring kostar och det är så de behöver vara.
Varför skulle vi annars hÃ¥lla pÃ¥ med det vi gör? Är det för egen beundran eller…nej det är för andras skull.
Tack ännu en gång för bra tips!
Renée