Har nedan kan du se en översikt av alla de funktioner som finns i den här kraftfulla autoresponder-tjänsten.
JL Epost Pro är en del av Sveriges Smartaste Marknadsförare och alla aktiva medlemmar på vår portal kan få tillgång till den här tjänsten.
Email design
Emailmallar
Välj mellan över 130 färdiga mallar för att snabbt skapa snygga nyhetsbrev och utskick.
Ladda upp eller importera
Du kan ladda upp färdiga emailmallar från din dator eller, till och med, ta en hel hemsida och skapa en layout utifrån. Nyhetsbrevet skulle t.ex. kunna vara en kopia av din blogg. Några enkla klick och den är på plats för att redigeras i WYSIWIG editorn.
Lätt ladda upp bilder
Ladda upp hur många bilder du vill till ditt email. Bilderna kan antingen infogas från andra sidor via bildadressen eller laddas upp i JL Epost systemet så att du kan använda dem flera gånger.

Enkel WYSIWYG editor
Använd den inbyggda WYSIWYG-editor för att skapa och göra ändringar i dina utskick. Du kan formatera texten, ladda upp och lägga till bilder, lägga in länkar och mycket mer. Precis som ett ordbehandlingsprogram.
Förhandsgranska
Se exakt hur ditt email kommer att se ut innan du skickar det. Du kan förhandsgranska det direkt på sidan men också skicka till din egen epost.

Personliga email
Med två klick kan du infoga personliga fält så som t.ex. namn, ålder eller företagsnamn på mottagaren (under förutsättning att du samlat in dessa uppgifter från mottagare). Massutskick kan bli personliga…
Avancerad HTML redigering
Avancerade användare har full tillgång till att redigera och lägga till HTML kod.
Ankarlänkar
Om du har långa nyhetsbrev kan du lägga till ankarlänkar så att läsaren kan hoppa fram och tillbaka i dina mail. Kan t.ex. vara bra om man utformar brevet som en tidning med innehållsförteckning.


Email-kampanjer
Lätt, automatisk uppsägning
Enligt spam-lagarna måste mottagaren av ett emailnyhetsbrev, som inte längre vill ha nyhetsbrev, kunna avregistrera sig från utskickslistan. Det här sköts per automatik med hjälp av en länk längst ner i breven som går ut. Du behöver i de flesta fall alltså inte hanterauppsägningar manuellt.
Hantera studsande mail
Mail som inte går fram till mottagaren bör rensas bort från dina listor för att snabba upp utskicken och förhindra avstängning från emailoperatörer. I JL Epost finns det flera sätt att välja hur du vill hantera dessa mail. Systemet kan samla ihop dem och sedan radera eller du kan manuellt hantera dem för bättre kontroll.
Inga dubbla email
Du behöver aldrig oroa dig för att samma email ska gå ut flera gånger till samma mottagare. Systemet har koll på alla dina prenumeranter och skickar bara ett ex till varje.
Skicka till flera listor samtidigt
Du kan lätt välja vilka kontaktlistor du vill skicka till, en eller flera samtidigt. Dubbla adresser tas per automatik innan meddelandet skickas.
SPAM kontroll
Det finns inbyggd spam kontroll som ger en indikation på hur ditt meddelande kommer att gå fram. Den talar också om vad som du bör ändra för att ditt meddelande för att minimera risken att stoppas av spamfilter eller landa i mottagarens skräpkorg.
Skicka vidare till vän
Det finns inbyggda funktioner som gör att du lätt kan infoga länkar för att dina mottagare ska kunna vidarebefordra mailet till sina vänner. Genom att uppmana dem till detta kan du sprida ditt budskap vidare utan egen marknadsföring.
Skicka nu eller senare
Med full support för schemaläggning av utskick kan du skicka direkt eller planera in senare utskick när det passar.


Dynamic Content Blocks
”Dynamic content blocks” gör att du kan personifiera utskicken baserat på de uppgifter du har registrerade om dina mottagare. T.ex., om mottagarens hobby är golf kan du visa en bild på en golfboll i utskicket. Om det är ishockey visas istället en bild på en hockeyklubba etc.
Förhandsgranska i mailkorgar
För att få bästa möjliga resultat av dina utskick är det viktigt att meddelandet ser lika bra ut i alla typer av mailkorgar. Du i JL Epost Pro se precis hur ditt meddelande kommer att se ut i de mest populära eposttjänsterna (Yahoo, Gmail, Hotmail, Outlook etc.
HTML, Text eller både och.
Du väljer hur du vill skapa dina meddelanden. De flesta kan idag ta emot HTML mail vilket gör det möjligt att skicka snygga designade meddelanden. För de som inte kan ta emot HTML-mail kan du även lägga in ditt budskap som vanligt text.
Support för Captcha formulär
Eliminera automatisk ifyllnad av dina fomulär på din sida genom att lägga till en capcha ruta.
Pausa och återuppta utskick
Du kan se vilka utskick som är schemalagda och du kan till och med pausa meddelanden som redan har startats.
Autoresponder
Obegränsat med autoresponders
Autoresponders är förprogrammerade email som skickas ut per automatik till dina prenumeranter när de registrerar sig på din lista. Med JL Epost Pro kan du sätta upp serier med hur många autoresponder meddelanden du vill som går ut under hur lång period du vill, från direktutskick till flera år framåt. Varje emaillista kan ha sin egen autoresponderserie.


Filtrera mottagarlistan
Du kan ställa in en autoresponder till hela listan eller bara en del av den. T.ex. de som bor i Stockholm, med under 10 anställda och som anmält intresse för mer information när de skrev in sina uppgifter i formuläret på din sida.
(uppgifterna måste ha samlats in för att kunna filtreras)
Det innebär att du kan lägga upp flera olika autoresponders till samma lista och låt olika utskick gå ut beroende på vilka uppgifter de har angivit vid registreringen.
HTML, Text eller både och.
Du väljer hur du vill skapa dina meddelanden. De flesta kan idag ta emot HTML mail vilket gör det möjligt att skicka snygga designade meddelanden. För de som inte kan ta emot HTML-mail kan du även lägga in ditt budskap som vanligt text.
Öppnande/Länk/Uppsägnings rapport
Precis som med nyhetsbrev kan du även på autoresponders se hur många som öppnat ditt mail, vilka läkar de klickat på o.s.v., inkluderat uppsägningar och studsande mail.

Avancerad emailmarknadsföring
A/B-Split-tester
Testa vilken av dina emailkampanjer som fungerar bäst i förhållande t.ex.till öppningsgrad eller klick på länkar, med hjälp av split-tester.
Du kan till och med genomföra en split-test på en liten del av din lista och skicka det vinnande alternativet till resten, helt automatiskt efter en bestämd tidsperiod.
Triggers
Ställ in triggers för att t.ex. skicka ut mail vid födelsedagar eller andra händelser som du registrerat in uppgifter på från dina prenumeranter. Eller triggers för att flytta en person från en lista till en annan då han/hon klickar på en specifik länk i ett meddelande eller använd någon av de andra triggers som finns i systemet.
Med triggers kan du:
- Skicka meddelanden baserade på datum (t.ex. födelsedagar)
- Lägga till kontakter till nya listor baserat på händelser (t.ex. öppnande av mail eller klick på specifik länk i mail)
- Ta bort kontakter från listan baserat på händelse.
- Lägga till/ta bort en kontakt från en lista på ett datum i framtiden.


Automatisk händelselogg
Varje gång en kontakt på din lista får ett meddelande och öppnar ett nyhetsbrev eller en autorsponder, eller när de klickar på en länk i mailet, loggas den händelsen automatiskt specifikt för den kontakten.
Du kan se historik på varje email som de fått, vilka länkar de klickat på och när de öppnade mailet.


Manuell händelse loggning
Med den inbyggda händelseloggen i systemet kan du snabbt och enkelt logga händelser som t.ex. telefonsamtal och möten för specifika kontakter på din lista.
Man kan själv sätta upp sina egna händelsetyper och påminnelser kan automatiskt läggas till Google Calender om man använder det.

Google Calendar integrering
JL Epost Pro har full support för Google calendar. Skapa enkelt påminnelser via en knapptryckning på ”Add to Google Calendar” -ikonen när du redigerar en kontakt.

Statistik & Rapportering
Öppnande av email
Du skapar och skickar det perfekta nyhetsbrevet, men hur många öppnar det och när gör de det? JL Epost Pro visar dig det, och mycket mer.
Under statistikfliken kan se exakt vem som öppnat ditt meddelande och när. Se statistiken som text eller som visuella grafer.
Du kan se öppningsgraden för de senaste 7 dagarna, sista 30 dagarna, sista året eller sätt en egen period.
Spåra länkklick
Se vilka länkar som klickats på, av vem och när. Ditt säljteam kan följa upp kontakter som visat intresse för dina produkter eller tjänster genom att klicka på en specifik länk i nyhetsbrevet. Tala om att ta hand om kontakterna när de är som hetast!



Google Analytics integrering
När du skickar iväg ett nyhetsbrev kan du fylla i dina Google Analytics uppgifter och en spårningskod läggs till dina länkar i mailet. Det här ger dig spårning av antalet besökare, mål och konvertering för just det utskicket.


Spåra studsande email
Studsande email (email som inte kommer fram) kan du se rapporter på och sedan agera utifrån. Du får också meddelande om orsaken till att mailet inte går fram.


Uppsägningsrapport
Se statistik över uppsägningar från nyhetsbrevet för varje utskick du gör, antingen för ett specifikt datum eller över tiden.
Du kan se uppgifter för varje kontakt som säger upp prenumerationen och se uppsägningsfrekvensen i relation till öppningsgrad och studsande mail.
Vidarebefordra till en vän
Se hur stor spridning ditt nyhetsbrev får när du använder funktionen för vidarebefordring. Uppgifter om vem och när.

Hantering av kontakter
Full listkontroll
JL Epost Pro hanterar automatiskt prenumerationer, uppsägningar och studsande mail vilket gör att du alltid kan vara up-to-date med de spam-lagar och regler som finns.
Lägg till eller importera kontakter
Du kan skriva in kontakter en efter en eller till och med importera in en lista som du har från MS Excel, Outlook eller en CSV fil. Flyttar du från en annan emaltjänst är det alltså inga problem att importera in dina tidigare kontakter.
Formulär för din hemsida
Du skapar lätt formulär som du sedan kan lägga upp på din hemsida för att fånga in kontaktuppgifter. JL Epost Pro fungerar också bra med de flesta andra formulärstjänster.
Obegränsat antal egna fält
Skapa flera egna fält för att lagra uppgifter om dina kontakter så som ort, intressen, för- och efternamn, telefonnummer etc.
Du kan sedan använda fälten i dina email för att göra dem personliga eller för att sortera efter.


Skapa flera kontaktlistor
Skapa så många kontaktlistor du behöver. Gruppera dem efter t.ex. kampanjer, leads, kunder etc.
”Double Opt-In”
Håll din lista up-to-date och följ de regler som finns för emaildatabaser genom att kontakterna bekräftar sin emailadress första gången de lägger till den. Detta gör du enkelt i JL Epost Pro genom att systemet automatiskt skickar ut bekräftelsemail med en länk som kontakten ska klicka på. Du minimerar risken för att bli anklagad för spam och dessutom slipper du lagra felaktiga emailadresser som folk lägger in.
Ändra i kontaktuppgifter
Varje kontakt på din lista kan ändra sina uppgifter för sin prenumeration, så som email, adress, förnamn etc. Du ställer in vad de ska kunna se och ändra.
Ta bort flera kontakter samtidigt
Ta bort större grupper av kontakter från din lista genom att skriva in deras adresser eller ladda upp en fil.
Du kan ta bort kontakter permanent eller markera dem som uppsagda så att de inte får några mail som du skickar ut.

”Ett klick” -uppsägningslänk
En automatisk uppsägningslänk i dina utskick inger förtroende hos prenumeranterna och gör dessutom att du följer de spam-lagar som finns.
Kraftfull listsegmentering
Filtrera kontakter över flera listor baserat på de uppgifter som finns registrerade om kontakterna. Du kan sedan skicka ut meddelanden baserade på segmenteringen.
”Skicka ej”-lista
Med ”Suppression tool” kan du skapa listor med adresser som inte ska få dina utskick.
Kontakt vy
Du kan ställa in vilka uppgifter om dina kontakter som sak visas så att du får en snabb och bra översikt.


SPAM-hantering
Ett klicks uppsägning
Uppsägningslänken i varje nyhetsbrev som går ut gör det enkelt för mottagaren att säga upp prenumerationen om han/hon inte vill ha fler mail. Detta är också lag i många länder idag.
Vid klick på länken tas kontakten automatiskt bort från din lista så att du slipper hantera det manuellt.
Automatisk ”studshantering”
Du har full koll på studsande mail och kan ta bort dem från listan för att hålla den up-to-date.
Kontaktuppgifter i emailfoten
Genom att lägga in dina företags- och kontaktuppgifter i foten på varje mail följer du de spam-lagar som finns och skapar ett förtroende hos mottagaren. Det reducerar risken att bli anklagad för spam.
”Skicka ej”-lista
Med ”Suppression tool” kan du skapa listor med adresser som inte ska få dina utskick. Detta gör att du inte skickar ut mail till de adresser som absolut inte ska få dina meddelanden.
”Double Opt-In”
Håll din lista up-to-date och följ de regler som finns för emaildatabaser genom att kontakterna bekräftar sin emailadress första gången de lägger till den. Detta gör du enkelt i JL Epost Pro genom att systemet automatiskt skickar ut bekräftelsemail med en länk som kontakten ska klicka på. Du minimerar risken för att bli anklagad för spam och dessutom slipper du lagra felaktiga emailadresser som folk lägger in.


Fler frågor och funderingar?
Har du frågor och funderingar om tjänsten, funktioner etc. är du mycket välkommen att kontakta vår support.