– Det här inlägget blev lite längre än jag tänkt mig från början, men det kan vara ganska viktigt för dig framöver. Jag berättar det utifrån min synvinkel men jag vill att du tänker till om det här gäller dig och dina tänkta affärer på internet också. Trilla inte i samma grop som jag har gjort… Jag har i snart 10 år coachat och hjälpt folk att startat upp och driva internetverksamheter. 1000-tals personer har tagit del av de tips och trix som jag levererat under åren. MEN, de senaste åren har det tonat upp en mycket mörk baksida på min verksamhet. En sida som kanske inte synts utåt. Jag har börjat tröttna på mina kunder. Det här låter kanske förskräckligt, och framför allt eftersom du kanske är en av mina kunder. Men låt mig få förklara så förstår du vad jag menar och att det kanske inte är just dig jag har tröttnat på. Här kommer historien… När jag startade min verksamhet hade jag en vision om att jag skulle hjälpa folk som var trötta på sina arbeten. Jag skulle hjälpa dem att starta upp en internetverksamhet så att de kunde få fria arbetstider och arbeta vart ifrån de ville, vilket går att göra med en rätt uppsatt internetverksamhet. När personerna sedan kommit igång med sina verksamheter skulle jag kunna hjälpa dem vidare med marknadsföring och affärsutveckling. Det skulle bli en härlig synergi och vi skulle hjälpa varandra att utvecklas och växa. Men verkligheten såg inte riktigt ut så. Väldigt många älskade mina kurser och min hjälp, men få personer lyckades omsätta det till att starta ett eget företag. Det spelade ingen roll hur mycket tid och hjälp jag la ner, de kom ändå inte igång. Det här fick mig att sakta men säkert förlora hoppet. Jag började omedvetet att skapa mig en förutfattad bild av hur en kund till JL såg ut. Det var en person som inte kunde någonting alls, inte hade några pengar och som mer eller mindre saknade drivet som krävs för att starta en egen verksamhet. När jag nu tittar tillbaka på min kommunikation och min marknadsföring så speglar den också det tänkandet. Jag attraherade den typen av personer som jag själv var övertygad om inte skulle kunna lyckas. Det optimala företaget… Vill man skapa det optimala företaget är en av grundpelarna att man älskar sina kunder! Är det någonting du ska ta med dig från den här historien så är det just det – man måste älska sina kunder. Jag måste därför meddela att jag ger upp. Jag kommer sakta men säkert att gå över till att fokuseras och umgås enbart med personer som har en affärsidé, en vision och ett driv att lyckas. Den typen av personer älskar jag och kan spendera timmar på att hjälpa. Personer som bara letar efter ett sätt att tjäna pengar kommer jag framöver inte att supportera. NY RAPPORT! Om några dagar kommer jag att släppa en helt ny rapport. Den kommer att få dig att tänka på ett sätt som gör att du får möjlighet att starta, driva och leva ditt drömföretag. Jag kommer att dela ut den här rapporten helt gratis. Den handlar om hur man skapar det optimala företaget och sin egen optimala arbetsplats. Väldigt många (faktiskt de flesta) startar upp och driver företag som blir en fotboja för dem. De arbetar dygnet runt men står ändå kvar på samma ställe och företaget utvecklas inte så som de har tänkt sig, och man tjänar nästan inga pengar. I rapporten kommer jag att visa vad som krävs för att bygga upp, eller för vända ett företag till, det optimala företaget. Håll utkik, den kommer om några dagar…. Vi hörs! Jesper PS. Jag älskar personer som har en affärsidé, en vision och ett starkt driv att vilja genomföra det. Det är den typen av personer som jag vill arbeta med framöver. Känner du igen dig i den beskrivningen kan vi nog har rätt kul framöver. PPS. Du har väl inte missat… Den senaste rapporten jag skickade ut har givit mig mer positiv feedback än jag någonsin fått tidigare. Den finns på bloggen och heter: ”Det stora steget mot framgång”  http://jesperlinden.se/stora-steg-mot-framgang-gratis-rapport/
Share →

Kommentera