Hej! Det är sÃ¥ mÃ¥nga som tror att försäljning pÃ¥ internet bara handlar om att sätta upp en webbsida, nÃ¥gra annonser och sedan hoppas pÃ¥ att folk handlar. Om det är för fÃ¥ som handlar är det bara att försöka fÃ¥r fler besökare till sidan sÃ¥ löser det sig. Men ack vad fel det kan bli… Här är ännu ett exempel pÃ¥ hur man med smÃ¥ förändringar i en redan befintlig internetverksamhet kan öka omsättningen rejält, och då jag menar rejält. 🙂 Om du inte kan se filmen nedan eller vill ha bättre upplösning klickar du här: Kundexempel 2 http://www.bliexpert.com/images/stories/videos/kundex2/kundex2.flv   Här gÃ¥r du in för att läsa mer om www.bliexpert.com eller om du inte sett det förra kundexemplet som vi pratar om i filmen. Vi hörs! Jesper Lindén PS. OBS! Lämna gärna en kommentar nedan. Jag vill verkligen veta din funderingar.  
Share →

4 Responses to Det här är försäljning pÃ¥ internet…

  1. Patrik Berggren skriver:

    Finns ett par saker att säga om Bli Expert.

    1. Det är inte till för nybörjare
    2. Mycket teori, lite praktik.
    3. Du måste ha en egen produkt/egna produkter

    Det skulle vara bra om teorin blandades med praktik, t ex om splittestning. Det är ju inte speciellt många som vet HUR man sätter upp det och VILKA script man ska använda sig av för att kunna mäta vad som händer.

    Likadant med Autorespondern. HUR sätter man upp en follow-up sekvens? Hur bör email copyn skrivas, hur bör en landningssida se ut och vad ska man tänka på när man skriver copyn till landningssidan/säljsidan.

    Mer praktiska övningar … fast, det kanske är det man fÃ¥r med den ”privata coachingen”?

  2. Jesper skriver:

    Svar till Patriks inlägg:

    Till att börja med vill jag tacka för feedbacken.

    BliExpert.com är i första hand till för de som vill utveckla sin verksamhet, optimera den och bygga vidare. SÃ¥ man mÃ¥ste ha en affärsidé annars blir det ju lite svÃ¥rt att bygga vidare pÃ¥ och utveckla. 😉

    Många av tipsen bygger på att du har en egen produkt eller tjänst men koncepten som sådana kan appliceras även på affiliate verksamheter och sidor med annonsinriktning.
    Man ska dock vara medveten om att alla tips inte kan passar alla. Det finns ingen standardmall som passar alla typer av verksamheter.

    Som nybörjare har man nytta av att lära sig koncepten och framför allt hela tankesättet med hur man säljer och marknadsför sig via internet. Man får koll på vad som verkligen går att göra och åt vilket håll man ska gå. Om man vet vad som går att göra så kommer man att gå i rätt riktning, risken är annars stor att du bygger upp någonting som du sedan får göra om.

    Jag är medveten om att vi kan bygga vidare med mera praktiska exempel. Det är lite av en balansgång, hur mycket ska vi förmedla respektive hur mycket ska den som tillhandahåller de tjänster som vi rekommenderar ta hand om. Det borde ju vara de som tillhandahåller tjänsterna som på ett enkelt sätt ska kunna ge instruktioner i hur man använder deras tjänster. Men tyvärr ser det inte riktigt ut så på alla håll. Jag kommer att se över och förbättra innehållet.

    När det gäller autoresponder tjänsterna sÃ¥ finns det redan i vÃ¥ra planer, lika sÃ¥ mallar för landingssidor och emailformulär. Det är pÃ¥ G 🙂

    Och glöm inte att det här är en levande site, vi bygger vidare efter önskemål och förändringar på marknaden.

    /Jesper

  3. Anders skriver:

    Rätta mig om jag har fel men som jag har förstått upplägget så här långt så pratar vi om realtid, alltså saker som har gjorts nyligen, vilket isåfall betyder att alla dessa siffror bygger på antaganden utifrån en kort test period som sen omräknats till årsbasis. Det är ju inte så svårt att bygga upp ett stort intresse under en kortare period för en sida som uppdaterats. Men att sen behålla detta intresse under ett helt år är enligt mig väldigt svårt. Som jag sa redan från början så rätta mig om jag har fel.

    Jesper svarar:
    Det här är faktiskt siffror baserade på längre tester.
    Dock har vi i det senaste exemplet inte riktigt ett fullt år ännu.
    Men det stämmer som Anders pÃ¥pekar att det är ganska sÃ¥ lätt att fÃ¥ en snabb tillfällig förändring om man t.ex. kör en lancerings- eller emailkampanj. Men mÃ¥nga av de optimeringar som vi föreslÃ¥r är lÃ¥ngsiktiga och bygger pÃ¥ att man gör en förändring i sitt ”grundsystem”. Det är först när du har koll pÃ¥ det som du kan förgylla vardagen med lönsamma kortsiktiga kampanjer som grädde pÃ¥ moset.
    /Jesper

  4. Daniel skriver:

    Skall bli intressant att testa alla lösningar för att både öka antalet besökare och antalet besökare som blir kunder.

    Nu börjar resan med att utveckla ”min” sida.

    Tack för en inspirerande film och så hoppas jag på extra tips i min coaching.

Lämna ett svar